Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Chciał podpalić żonę...?!
Wysadzili bankomat
Zginęli oboje pod kołami pociągu
Droga ekspresowa S5. Wybrano korytarz Ostróda-Grudziądz
Komu renta alkoholowa
Czy pogrąży nas paraliż drogowy?
Jakub Kaska nowym dyrektorem centrum sportu i turystyki
Hulajnoga na szczycie lokalnej drabiny problemów
Dajemy chorym światło
Nowy komendant policji ma głos!
Skłóceni przez drogę ekspresową
Grypa rozkręca się na rekord
Personalny skandal w policji powiatu
Tragedia między peronami dworca kolejowego PKP
„Czas na naszą historię”
Nie żyje burmistrz MAREK ŻYLIŃSKI
Czarna seria zatruć dzieci
Zły dotyk pana nauczyciela wuefu
Alkoholu nie kupisz nocą
Silna kobieta z talentem
Więcej...

INFORMACJE

2010-09-08

Reklamacja u jubilera


Kupiła pierścionek za ponad 600 złotych, a za naprawę dała kolejne 250. Uważa, że jubiler nie ma jasno ustalonych cen napraw i tego, co obejmuje gwarancja. Sprzedawca odpiera zarzuty.


Lidia Kapuścińska z Franciszkowa (gm. Iława) w lutym kupiła pierścionek w salonie jubilerskim Jana i Krzysztofa Krajewskich na Starym Mieście w Iławie.

– Kosztował 628 złotych – mówi klientka. – A ja przez te 7 miesięcy dołożyłam do interesu kolejne 250 złotych. Wszystko na naprawę oczka, które ciągle wypadało.

Kobieta już po tygodniu od zakupu zaniosła pierścionek do naprawy. Wkrótce potem do kolejnej – i tak 5 razy. Płaciła za każdą naprawę od 25 do 100 zł.

– Sprzedawca nie dał mi paragonu ani przy zakupie, ani przy naprawach, dopiero przy ostatniej upomniałam się o dowód zapłaty – dodaje wzburzona Kapuścińska. – Nie mają tam stałego cennika ani jasnych zasad, co obejmuje gwarancja, a czego nie.

Z taką opinią nie zgadza się współwłaściciel sklepu.

– Cennik jest dostępny dla wszystkich klientów i wisi w sklepie – pokazuje wywieszkę Jan Krajewski. – Paragony wydajemy zawsze, za to klienci nie zawsze je z lady zabierają. A co do gwarancji, to na pierścionki obowiązuje ona 6 miesięcy pod warunkiem, że nie ulegną uszkodzeniom mechanicznym.

Jubiler przypomina sobie, że w przypadku Kapuścińskiej właśnie o uszkodzenia mechaniczne chodziło.

– Ułamały się łapki przytrzymujące kamień, a nietrudno je czymś zahaczyć, o sweter czy mebel – dodaje właściciel salonu. – W takim przypadku o naprawie gwarancyjnej nie może być mowy. A że naprawa kosztuje drogo? No cóż, często dokładamy złota, a ono kosztuje.

Czy jednak możliwe, by klientka notorycznie zahaczała pierścionkiem, niszcząc go i narażając się na kolejne koszty napraw? Kobieta o radę poprosiła Wojciecha Mówińskiego, rzecznika praw konsumenta w iławskim starostwie.

– Dowiedziałam się, że musiałabym sprzedawcy udowodnić, że towar już w momencie zakupu był wadliwy – dodaje Kapuścińska. – Teraz więc już zostało tylko moje słowo przeciwko słowu sprzedawcy.

JUSTYNA JASKÓLSKA




Jan Krajewski, współwłaściciel salonu jubilerskiego zapewnia, że cennik usług jest dostępny dla klientów




W pierścionku za każdym razem stwierdzano ułamanie łapek przytrzymujących kamień – a to jest traktowane jak uszkodzenie mechaniczne i nie podlega gwarancji

  2010-09-08  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
109717866



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2025 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.